IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Op een dag..

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Alice

Alice


Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 01-12-13
Leeftijd : 25

Karakter
Naam:: Alice St. Claire
Leeftijd:: 15 jaar
Soort:: Weerhond

Op een dag.. Empty
BerichtOnderwerp: Op een dag..   Op een dag.. Emptyza jan 04, 2014 5:55 am




Op een dag..

Je verwacht waarschijnlijk dat dit verhaal start met "Op een dag..", en dat heb je zeer zeker juist. Alleen is dit verhaal niet een romantisch, lief, prachtig sprookje. Ik zou het ook niet een gruwelijk horror verhaal noemen, maar leuk is iets anders. Vooral voor mijn soort. Allereerst, aangenaam. Mijn naam is Alice, ik zal jullie het verhaal van mijn wereld uitleggen. Ga maar rustig achterover zitten, want ik weet niet honderd procent zeker hoe lang ik hier over zal gaan doen. Zal ik maar beginnen dan?

Op een dag bedacht god dat hij zich verveelde en iets te doen wilde hebben, dus schiep hij de aarde, met bijbehorende schaakpionnen: wij, de bevolking van de aarde. Volgens de verhalen die ik als klein meisje heb gehoord begon het met twee mensen, en verschillende diersoorten. De man en de vrouw gingen zich natuurlijk voortplanten, kindjes maken. Maar goed, dit is wel héél lang geleden, als je de verhalen mag geloven. Dit is natuurlijk je eigen keuze, maar ik zelf vind het gewoon een mooi sprookje. Als we de tijd iets vooruit spoelen kom je al snel bij verschillende historische gebeurtenissen. Geboorte van Jezus, de verhalen over het het machtige Rome, en nog veel meer. Maar één van die historische gebeurtenissen, die veel minder bekend is dan de hiervoor genoemde, heeft met mij te maken. Met mijn soort, om het zo maar eens te zeggen. Al sinds het begin bestaat er een speciaal diersoort, de zogenaamde weerhond. Een half mens, half hond achtig wezen die wanneer deze het wilde kon kiezen om in een mens of hond te veranderen. Zeker of dit altijd zo was zijn we natuurlijk niet, maar als we de verhalen moeten geloven hebben weerhonden altijd al bestaan. In het begin, nog voor de jaartelling, was het algemeen bekend dat wij bestonden. Echter, zoals mensen wel vaker doen, begonnen ze het onbekende te wantrouwen. Ze wilden on niet in hun leefgebieden, wie wel in de buurt kwam werd al snel afgeslacht. We werden gedwongen om in het geheim voortbestaan, als we samen met de mens wilden leven. Vele van ons leefden in eerste instantie in groepen, zogenaamde roedels. Maar langzamerhand begonnen we weer met samenleven met de mens, ookal wist de mens dit zelf al niet. Er kwamen steeds meer van ons soort op de wereld, aangezien bij elke zwangerschap de moeder zo'n 3-6 pups baard. Maar aangezien we met zo velen waren, werden we op een gegeven moment verraden. het is volkomen onbekend wie het was, maar iemand heeft er voor gezorgd dat op het nieuws te zien was dat er een diersoort bestond die half mens, half hond waren. Zoals verwacht schrok de mensheid zich een hoedje, en begon deze met het afslachten van elke hond, om zo te zorgen dat dit diersoort niet meer zou voortbestaan. Rond 2020 dacht de mensheid alle weerhonden uitgeroeid te hebben. Niet alleen alle weerhonden, maar ook alle normale honden die helemaal niet half mens waren. Het hondenras, compleet uitgeroeid. Althans, dat werd gedacht. Enkele weerhonden wisten te overleven, samen met enkele echte honden. Niet veel, maar enkele. Deze hadden zich wel bedacht dat ze natuurlijk niet nog een keer ontdekt konden worden. Jaren gingen voorbij, totdat het uiteindelijk onze tijd had bereikt. Het is zojuist het jaar 2200 geworden, wij weerhonden zijn weer back on track. In het geheim leven we weer onder de mensen, maar we kijken wel uit dat niemand ons als hond ziet rondlopen. Zo nu en dan wordt er nog wel eens een hond gesignaleerd in en rondom de stad, maar veelal blijft deze niet lang uit de handen van mensen, zogenaamde weerjagers. Honden worden behandeld als behekste dingen, eng en niet om aan te raken. Alsof ze giftig zijn. Maar we zijn er nog, en zo'n fout laten we niet nog een keer gebeuren.



thanks


Terug naar boven Ga naar beneden
https://tasteoflife.forumactie.com
 
Op een dag..
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Welkom :: Informatie & Uitleg :: Verhaal-
Ga naar: